#DomodiDays – podsumowanie
Prowadząc biznes e-commerce trudno zbudować przestrzeń do kontaktu z marką inaczej niż poprzez media społecznościowe. A i one często stają się kanałami sprzedaży. Jak wobec tego wypromować własną markę i zbudować jej świadomość w grupie odbiorców?
Nam się to udało! Chcecie się dowiedzieć, jak osiągnąć takie wyniki?
W Domodi.pl od 2011 roku łączymy sprzedających i kupujących – najlepsze polskie i zagraniczne marki oraz sklepy online z ich klientami, których inspirujemy do zakupów. W naszej wirtualnej galerii handlowej znajduje się kilkaset tysięcy produktów m. in. Zalando, Answear, Reserved, Wólczanki i Eobuwie.pl. Domodi liczy 13 mln wizyt miesięcznie. Jesteśmy największą platformą e-commerce w branży mody w Polsce! W 2014 roku staliśmy się częścią Grupy Wirtualna Polska, a niedługo później dołączył do nas serwis Allani.pl.
Na tym gruncie zaplanowaliśmy akcję #DomodiDays. Punktem wyjścia było stworzenie miejsca spotkania użytkownika z marką na lifestylowym gruncie, podczas relaksu oraz odkrywania świata mody i zakupów. Co ważne, wszystkie działania musiały być pozbawione nachalnej reklamy i miały pokazać marki w kontekście innym niż zwykła sprzedaż – w kontekście stylu bycia. Zależało nam na realizacji następujących celów:
- budowaniu zaangażowania użytkowników,
- wprowadzenia w interakcje z naszymi partnerami (markami i sklepami) poza procesem zakupowym,
- wsparciu wizerunku marek,
- promocji Domodi jako inspirującego miejsca zakupów i zabawy.
Aby to osiągnąć postawiliśmy na dwa główne narzędzia: stworzenie odrębnej platformy internetowej – www.domodidays.pl oraz akcję hashtagową #DomodiDays.
W trakcie trzech tygodni przeprowadziliśmy 9 konkursów o puli nagród przekraczającej 12 000 zł, stworzyliśmy artykuły poradnikowe i quizy oraz zebraliśmy najlepsze okazje zakupowe i inspirujące lookbooki. Dołączyło się do nas 14 marek, w tym m. in. Remington, Orsay, Primamoda, Reserved i Organique. Akcję #DomodiDays promowały 4 ambasadorki: blogerki Styloly i AguBlog, youtuberka Viva-a-viva oraz modelka znana z programu Top Model, Adrianna Daniel. Wsparło nas również kilkunastu innych influencerów. Działania promocyjne prowadziliśmy na własnych kanałach w social media: fanpage’u Domodi.pl, Instagramie oraz w newsletterze.
W czasie trwania #DomodiDays, czyli w dniach 10-28.04.2017 r., uzyskaliśmy następujące wyniki:
- 211 000 odsłon
- 137 000 UU
- 800 000 zasięg w social media
- 53 000 interakcji w social media
Co znaczące, aż 82% ruchu na www.domodidays.pl pochodziło z urządzeń mobilnych.
#DomodiDays pokazało nam, że myśląc o akcjach lifestylowych w internecie warto zacząć od projektowania rozwiązań w wersji mobilnej. Nie zaskoczyło nas, że największym zaangażowaniem cieszyły się konkursy, a wsparcie influencerek stanowiło istotną część ruchu na naszą platformę. Influencer marketing ciągle jest skuteczny!