Ile można schudnąć w miesiąc?

Wiosną bardziej dbamy o siebie i przygotowujemy się już do nadchodzącego lata. Jak szybko osiągnąć oczekiwane efekty? Ile można schudnąć w miesiąc?

Nie dajcie się nabrać nagłówkom „jak schudnąć 15 kg w miesiąc?”! Takie rewelacje są niebezpieczne dla życia! Specjaliści ze Światowej Organizacji Zdrowia zgodnie uznają, że najzdrowsza dla naszego organizmu jest utrata 2-4 kg miesięcznie, czyli maksymalnie 0,5-1 kg tygodniowo. Oczywiście wszystko zależy od predyspozycji organizmu, trybu życia, codziennej diety i aktywności fizycznej. Najgorsze co możemy sobie zafundować, to głodówka i bardzo restrykcyjna dieta bez konsultacji z dietetykiem. Jeśli nagle zmienisz sposób odżywiania i nie będziesz dostarczać organizmowi potrzebnych witamin i energii w posiłkach, to może się to fatalnie skończyć! Jedynymi skutkami odchudzania wcale nie są zatrzymywanie wody, uwypuklenie zmarszczek, ospałość i postępujący cellulit. Jesteśmy osłabione i dużo łatwiej możemy złapać infekcję.

 

Jak schudnąć?

 

Przede wszystkim pamiętaj, że każda z nas ma inne potrzeby. O czym warto pamiętać?

  • nie powinnaś jeść mniej niż 1000 kalorii dziennie,
  • w pierwszy etapie odchudzania (przez ok. 2 tyg.) tracimy najpierw wodę, a dopiero potem rozpoczyna się proces spalania tkanki tłuszczowej,
  • dieta musi uwzględniać przebyte choroby, zażywane leki, aktywność fizyczną,
  • zbilansowana dieta składa się z produktów z każdej grupy: węglowodanów, tłuszczy, białka i innych,
  • powinnaś unikać jedzenia i picia, które spowalnia metabolizm,
  • zamiast patrzeć na kilogramy, lepiej mierz obwody – talii, bioder, ud – to najlepiej pokaże ci efekty odchudzania.

 

Tylko dzięki mądremu podejściu do odchudzania unikniesz efektu jo-jo. A chyba nie ma nic gorszego niż z trudem wypracowana utrata kilogramów i szybkie ponowne przytycie. To niekorzystnie wpływa na nasz nastrój i motywację.
Każda zmiana nawyków żywieniowych w kierunku zdrowego odżywiania jest dobra! Jak we wszystkim, trzeba jednak mieć umiar i podchodzić do tego z rozsądkiem. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości – zgłoś się do dietetyka i nie korzystaj z przypadkowo znalezionych diet!

 

5 ćwiczeń na płaski brzuch – zdążysz przed wakacjami!

Na początku chcę Cię zachęcić do tego, byś nie zmieniała nic na siłę i szybko,

Nowoczesna czy romantyczna? Nowa Ty z Reserved!

Kolor żółty     Trzeba przyznać, że ten kolor nie jest zbyt lubiany w świecie

Nie zgadniesz, ile kalorii mają te produkty!

Wydaje ci się, że wszystkie owoce są niskokaloryczne? Błąd!   100 g winogrona to 67